Упр.3 Юнит 4 Урок 15-16 ГДЗ Happy English Кауфман 11 класс

3 Выберите нужное слово в скобках, чтобы завершить данные предложения.
Часть 1
1. Луна вращается вокруг Земли.
2. В Африке очень жарко.
3. Подростки любят говорить о любви.
4. В Канаде люди носят толстую одежду зимой, чтобы не замерзнуть.
5. В моём холодильнике нет еды.
6. Прошлым летом дождь шёл каждый день.
7. Мои друзья дали мне хороший совет.
8. В этом году лучший ученик нашего класса собирается в Англию.
9. В нашем городе очень мало людей имеют автомобили.
10. В большинстве стран на бездомных мало надеются.
11. Расисты считают, что чёрные люди не такие, как люди, имеющие белую кожу.
12. Мы считаем, что студенты, которые пропускают школу, глупы.
13. Мы все зависим друг от друга.
14. Нет ни одного члена парламента, который не принимал участие в этом благотворительном мероприятии.

Часть II Елизавета I
Перед тем, как Елизавета I стала королевой Англии в 1558 году, ее Католическая сестра Мэри I держала ее в Лондонском Тауэре, в королевской тюрьме. Только после того, как Мария умерла, жизнь Елизаветы стала вне опасности. Елизавета не могла найти подходящего мужа, поэтому она так и не вышла замуж. Если бы она вышла замуж, британская история была бы совершенно другой. Она была выдающимся человеком, как женщина и как королева.
Во время ее правления Английские исследователи путешествовали по всему миру. Люди верили, что она была святой. Как и любая королева, она была очень волевой и умной. Она жила давно, но англичане всегда помнят ее, как одну из лучших монархов Англии, каких больше не было.

Часть III
Изучение иностранных языков
В современном мире стоит изучить хотя бы один или два иностранных языка. Бесполезно пытаться найти хорошую работу без знания английского языка. Понимать иностранные языки является одной из самых сложных вещей для людей. Можно преуспеть, если только есть желание, чтобы сделать усилие. Некоторые люди не любят изучать грамматику на родном языке, не говоря уж про другой язык. Многим Студентам иностранных языков жаль, что они начали изучать язык с маленьких лет.

Решение #

1. The moon (is to go/is going/goes) around the Earth. (Луна вращается вокруг Земли)
2. In Africa (there is/is/it is) very hot. (В Африке очень жарко)
3. Teenagers like to talk about (the love/a love/love). (Подростки любят говорить о любви)
4. In Canada people wear thick clothes in winter (for keep/to keep/for to keep) themselves warm. (В Канаде люди носят толстую одежду зимой, чтобы не замерзнуть)
5. In my fridge there isn't (some/ the /any) food. (В моём холодильнике нет еды)
6. Last summer (it rained/there rained/it was raining) every day. (Прошлым летом дождь шёл каждый день)
7. My friends gave me (a good/good/the good) advice. (Мои друзья дали мне хороший совет)
8. This year (best /the best/better) student in our class is going to England. (В этом году лучший ученик нашего класса собирается в Англию)
9. In our town very (little/few/less) people have cars. (В нашем городе очень мало людей имеют автомобили)
10. There is (little/few/many) hope for homeless people in most countries. (В большинстве стран на бездомных мало надеются)
11. Racists think that black people are not the same (as/like/than) people with (white/ a white / the white) skin. (Расисты считают, что чёрные люди не такие, как люди, имеющие белую кожу)
12. We think that students (who/which/what) miss school are foolish. (Мы считаем, что студенты, которые пропускают школу, глупы)
13. We all depend (on/of/with) each other. (Мы все зависим друг от друга)
14. There aren't (no/any/some) members of parliament who didn't (take part/joined/arrive) in that charity event. (Нет ни одного члена парламента, который не принимал участие в этом благотворительном мероприятии)

Part II Elizabeth I
Before Elizabeth I (has become/became/had become) queen of England in 1558, her Catholic sister Mary I kept her in (the/a/-) Tower of London, the royal prison. Only after Mary (had died / dying/has died), Elizabeth's life was out of danger. Elizabeth (couldn't have /couldn't /didn't have to) find a suitable husband, so she (never/ever/rarely) got married. If she (has/had/would have) got married, British history (would be/would have been/should have been) different. She was an outstanding person (both/either/however) as a woman and a queen.
During her reign English explorers (travelled / went on a trip/had a journey) all over the world. People (believed/were believing /had believed) that she was a saint. Like any queen she (had to / must / should) be very strong-willed and clever. She lived long ago but the British (did /would / will) always remember her as one of the best monarchs England (had ever/has ever/did ever) had.

Part III
Learning foreign languages
In the modern world it is worth (learning /to learn/learn) one or two foreign languages. It is no use (to try/trying/in trying) to find a good job without some knowledge of English. To understand foreign languages is one of (the hardest /harder /most hard) things for people. One can succeed if one (is wanting/is willing to/want to) make an effort. Some people aren't used (study/to the study/to studying) grammar in their mother tongue, let alone in another language. A lot of language students wish they (would start/had started/would have started) their language studies when they were (younger/the youngest/most young).
Приведем выдержку из задания из учебника Кауфман 11 класс, Титул:
3 Choose the right word in brackets to complete these sentences.
Part1
1. The moon (is to go/is going/goes) around the Earth.
2. In Africa (there is/is/it is) very hot.
3. Teenagers like to talk about (the love/a love/love .
4. In Canada people wear thick clothes in winter (for keep/to keep/for to keep) themselves warm.
5. In my fridge there isn't (some/ the /any) food.
6. Last summer (it rained/there rained/it was raining) every day.
7. My friends gave me (a good/good/the good) advice.
8. This year (best /the best/better) student in our class is going to England.
9. In our town very (little/few/less) people have cars.
10. There is (little/few/many) hope for homeless people in most countries.
11. Racists think that black people are not the same (as/like/than) people with (white / a white / the white) skin.
12. We think that students (who/which/what) miss school are foolish.
13. We all depend (on/of/with) each other.
14. There aren't (no/any/some) members of parliament who didn't (take part/joined/arrive) in that charity event.

Part II Elizabeth I
Before Elizabeth I (has become/became/had become) queen of England in 1558, her Catholic sister Mary I kept her in (the/a/-) Tower of London, the royal prison. Only after Mary (had died / dying/has died , Elizabeth's life was out of danger. Elizabeth (couldn't have /couldn't /didn't have to) find a suitable husband, so she (never/ever/rarely) got married. If she (has/had/would have) got married, British history (would be/would have been/should have been) different. She was an outstanding person (both/either/however) as a woman and a queen.
During her reign English explorers (travelled / went on a trip/had a journey) all over the world. People (believed/were believing /had believed) that she was a saint. Like any queen she (had to / must / should) be very strong-willed and clever. She lived long ago but the British (did /would / will) always remember her as one of the best monarchs England (had ever/has ever/did ever) had.

Part III
Learning foreign languages
In the modern world it is worth (learning /to learn/learn) one or two foreign languages. It is no use (to try/trying/in trying) to find a good job without some knowledge of English. To understand foreign languages is one of (the hardest /harder /most hard) things for people. One can succeed if one (is wanting/is willing to/want to) make an effort. Some people aren't used (study/to the study/to studying) grammar in their mother tongue, let alone in another language. A lot of language students wish they (would start/had started/would have started) their language studies when they were (younger/the youngest/most young .
*Цитирирование части задания со ссылкой на учебник производится исключительно в учебных целях для лучшего понимания разбора решения задания.
*размещая тексты в комментариях ниже, вы автоматически соглашаетесь с пользовательским соглашением