Упр.50 Unit 4
ГДЗ Enjoy English 9 класс



50 Работа в группах. Много молодых людей в разных странах занимается спортом. Кроме спортивных состязаний, таких как футбол, скачки и плавание, так же появились некоторые новые спортивные состязания. Прочитайте названия спортивных состязаний. Скажите, что вы думаете, про эти спортивные состязания. Позвольте своему партнеру соглашаться, не соглашаться или добавлять что-то.
Пример:
Студент 1: я слышал, что скайдайвинг это когда ныряют с лодки в очень глубокие места.
Студент 2: Как бы не так. Я знаю наверняка, что скайдайвинг, это когда спрыгивают с самолета с парашютом. Это как прыжки с парашютом, но прыгун ждет максимально долго, чтобы открылся его парашют.
Студент 3: это очень опасно, чем прыжки с парашюта.
Студент 4: Когда прыгуны падают, они делают различные фигуры в небе, и это выглядит красиво.

Ответ
  1. Дайвинг (подводное плавание)
  2. Рафтинг (сплав по рекам)
  3. Скайдайвинг (затяжные прыжки с парашютом)
  4. Серфинг
  5. Катание на скейтборде (скейтбордизм)
  6. Езда на горных велосипедах
  7. Бейс-джампинг (прыжки с парашютом с неподвижного объекта: высотного здания, башни, моста, скалы)

50 Project work. Form groups of three. Each team decides who is going to study stereotypes of:
1) older people;
2) people with disabilities;
3) ethnic groups.
Then do the following programmes.
Study how older people are represented in newspapers, on television programs and in books. Are they shown as strong and happy or weak and helpless? Ask an elderly person (a grandparent, a neighbour, etc) if he / she has ever been hurt by stereotypes. Decide what can be done to show more respect toward elderly people.
Find out if any services are available for people with disabilities in your city. Think about the words that are used to describe people who cannot see, hear, speak or walk. Do you think that people can be respected or disrespected because of their nationality? Suggest how to avoid conflicts between people belonging to different ethnic groups.
Think of what people belonging to ethnic groups feel when they hear ethnic jokes. Decide what can be done to show more respect to such people.
Tell the team what you have learnt and what you think can be done.
Finally, act as participants of an imaginary forum on stereotypes. Every student in the class needs to say how we can help people who are hurt by stereotypes. Then put all of your ideas together.