7 класс 8 класс 9 класс 10 класс 11 класс

Переводы текстов Enjoy English 11 класс Unit 2 Section 2

Назад Вперед

Полезный совет! Переводы упражнений в решебнике более актуальны и правильные, чем здесь.
Перейти в решебник.

55. Прослушайте запись и заполните колонку о США. Используйте свою Рабочую Тетрадь.
Где вы можете получить профессиональное образование?
Есть ли там вступительные экзамены?
Каковы минимальные вступительные требования?
Кто учится там?
Какова продолжительность курса?
Какие квалификации даются по окончании курса?
Какие там есть типы программ?
Посмотреть ответы
Текст аудирования:
В Соединенных Штатах, подход варьируется от штата к штату. Большинство профессиональных курсов предлагают местные колледжи.
Исторически сложилось так, что средние школы предложили профессиональные курсы, такие как экономика, набор текста, и ремонт авто, хотя школы уделили больше внимания учебным предметам для всех студентов из-за реформ образовательных стандартов.
Большинство колледжей работают в рамках политики «открытого приема». Это означает, что любой человек с дипломом средней школы может поступить, независимо от предыдущего академического статуса или баллов вступительных экзаменов в колледж.
Политика «открытого приема» приводит к посещению занятий в колледже широким кругом учащихся. Учащиеся от подросткового возраста до работающих взрослых, которые посещают вечерние занятия, чтобы получить степень или получить дополнительные навыки в своей области. Есть также студенты с учеными степенями, которые поступают, чтобы повысить трудоспособность или преследовать жизненные интересы.
Первый тип обучения - получение степени младшего специалиста, в котором студент зарабатывает квалификацию после двухлетнего курса. Эта степень совпадает с рабочими местами, которые требуют определенного уровня высшего образования, но не полных четырех лет. Программа степени младшего специалиста также подходит для тех студентов, которые планируют получить степень бакалавра за четыре года колледжа. Это позволяет им получить те «основные» требования, необходимые для их поступления в четырехлетний колледж.
Второй тип обучения обеспечивает сертификацию в области подготовки, чтобы стать, например, компьютерным техником, медицинским техником, или переводчиком. Такая сертификация позволяет найти лучшую работу во многих областях, также, как и предпочтение при приеме на работу или более высокий уровень зарплаты при выходе на работу.
Самый большая и самая универсальная система профессионального образования была создана в России во второй половине 20-го века с так называемым профессионально-техническим училищем и техникумом.
Профессионально-техническое образование по-прежнему является важной частью системы образования в России. Профессиональная квалификация России, как правило, признается и в других государствах в Восточной Европе...

56. Работайте в парах и заполните колонку о России в упр. 55.
Посмотреть ответы

57. Сравните системы профессионального образования в России и США. Обсудите системы группами.
Посмотреть ответы

58. Напишите заметку, описывающую ваше мнение о российской системе профессионального образования.
Посмотреть ответы

59. Работайте в парах и запишите преимущества обучения в профессиональном колледже или университете. Используйте идеи, которые вы обсуждали в Разделах 1 и 2 этого юнита. Используйте свою рабочую тетрадь.
Посмотреть ответы

60. Работайте в группах по 3-4 человека. Обсудите преимущества и недостатки обучения в профессиональном колледже или университете. Используйте идеи из списка в упр. 59 и сделайте записи вашего обсуждения.
Посмотреть ответы

Мини-проект: Дебаты.

61. Работайте в двух группах и следуйте этим пунктам:
● Вам дана тема для дебатов: “Вы никогда не сможете построить успешную карьеру, пока не окончите престижный университет”.
Работайте в двух группах: те, кто “за” и те, кто “против”.
Выберите секретаря для каждой группы и председателя дебатов.
Быстро приводите причины и примеры для ваших аргументов в двух группах. Предугадывайте аргументы другой стороны и развивайте контр-аргументы вашей группы.
Выберите трёх человек, представляющих вашу группу.
Проводите ваши дебаты, следуя этой последовательность:
Группа А представляет свои аргументы за тему.
Группа А поддерживает свои аргументы и критикует аргументы группы Б.
Группа А суммирует свои аргументы.
Группа Б представляет свои аргументы против темы.
Группа Б поддерживает свои аргументы и критикует аргументы группы Б.
Группа Б суммирует свои аргументы
Посмотреть ответы

62. Соотнесите предложение с картинками.
1) К 27 июня все выпускные экзамены в школах будут проведены.
2) К 10 июня будут проведены два самых сложных экзамена.
3) 10-го июня 11-тиклассники будут готовиться к оставшимся выпускным школьным экзаменам.
4) 27-го июня у 11-тиклассников будет проходить Выпускной вечер.
Посмотреть ответы

63. Прочитайте объяснения и их примеры. Заполните пропуски в предложениях, используя future simple или future perfect.
Мы используем future perfect passive, чтобы описать действие, которое будет завершено до какого-либо момента в будущем.
will + have + been + V 3 (Past participle)
Future perfect passive используется не очень часто, потому что ситуация редко того требует. Но когда оно используется, за ним обычно следует слово by (предлог “к”).
Пример: Книга будет прочтена к тому времени.
1) Это назначение будет написано к 1 ноября.
2) Не беспокойтесь! Всё будет сделано вовремя.
3) Тест будет проверен к завтра.
4) Я уверен, мне предложат новую работу к сентябрю.
5) Ему дадут шанс пересдать экзамен к концу учебного года.
6) К тому моменту ему выдадут школьные сертификаты.
Посмотреть ответы

64. Прочитайте план развития школы и напишите предложения, описывающие его.
Посмотреть ответы

65. В группах по 3-4 человека обсудите изменения, которые вы ожидаете к концу этого века. Выберите секретаря и затем вместе разработайте короткую статью, описывающую эти изменения. Сравните ваши статьи с другими группами. Вы можете использовать следующие слова:
развивать, расследовать, выполнять, открывать, конструировать, создавать изобретение, реконструировать, строить, запускать, изучать, возводить.
Пример: Новые пути транспортировки будут открыты. Люди смогут путешествовать в отдалённые части мира за очень короткое время.
Посмотреть ответы
Английские оригиналы текстов, переведенных выше:
It is not a coincidence that Novgorod University
has Prince Yaroslav's name. In the year of 1030,
Yaroslav the Wise came to Novgorod the Great to
teach reading and writing to the children of religious
and senior officials. It is a well-known fact that
education was of vital importance in the Novgorod
system of spiritual values in the 11th century. Indeed,
the existence of schools in medieval Novgorod can be
traced in birch bark letters and chronicles. As time
passed, not only were schools established but also
theological seminaries, gymnasiums, and libraries. That
is why Academician Yanin, the famous investigator
of ancient Novgorod called it "the cradle of Russian
education". Thus, the Yaroslav-the-Wise Novgorod
State University became the successor to what was
considered one of the oldest educational traditions in
Russia.
On the eve of the university's first anniversary,
Prince Yaroslav the Wise's personal seal was discovered
during some archaeological excavations. Academician
Yanin considered it a remarkable coincidence and
suggested awarding the university the name of the
Russian prince.

Oxbridge is something I feel very strongly
about. For those who don't know what
Oxbridge is, (1) ... . Cunning really, and sounds
better than Camford. I'm going to start here by
exploding a few myths — the first of which is
that these universities are the best in the country.
They aren't. It all depends on one, which subject
you take, and two, (2) ... . I f you want to do
medicine, for example, you'd be much better off
at Edinburgh: the Cambridge course is incredibly
academic and focused on training research
doctors rather than practising ones. And the
same is true of other subjects. On the other hand,
there are some subjects at which Oxbridge excels:
Oxford for English, for example, (3) . . . . So the
first message is: don't get caught up in the idea
that these universities are superior to every other
university academically, (4) ... .
So. If you've decided it is for you, what next?
Well, you have to decide on your college — and
this is not an easy business, for there are 26 of
them and (5) ... . Everyone has to decide on the
character, subject strength and location they are
interested in, and these things should not be
taken lightly. Each college is very different and it
is vital to pick one where you feel comfortable.
And if you don't get in, don't despair. I know
how terrible it is to be turned down: (6) ... .
I know it's easy to say that you shouldn't be
upset if you don't get in. But you really shouldn't
take it personally. Both universities are very
special places that do not suit everyone. I know
people who went to each of them and hated it
to the point where they actually left after just
one term. These universities really don't suit
everyone, and although it may be hard to see,
they may be doing you a favour by not accepting
you. Far too many people get carried away with
the mythology and prestige of these universities,
by parental and school pressure and (7) ... . You
have to decide if these places would really suit
you, not if you would suit them.

Two young men who had just graduated from
Harvard got into a taxi in downtown Boston.
They were all excited about the graduation and
were talking non-stop about their futures as the
cab took off.
After listening to them for a couple of min-
utes, the cab driver asked, "You boys Harvard
graduates?"
"Yes, Sir! Class of '94'!" they answerec
proudly.
The cab driver extended his hand back t:
shake their hands, saying, "Class of '58'."

Contrary to popular belief, vocational colleges aren't just for students
who couldn't get into university. Students attend vocational colleges for
a number of reasons, including getting some practical skills or experience
before going to university. For many people it is a good two-year long
alternative to longer higher education programmes.
Whereas in universities the education concentrates more on theory and
abstract knowledge, in vocational colleges the education usually prepares
learners for careers that are traditionally non-academic. In other words, it is
directly related to a specific occupation or vocation, and students develop
expertise in a particular technique or learn some practical skills.
Till the end of the twentieth century, vocational education focused
more on specific trades, such as automobile mechanics or welding, and
was therefore associated with the activities of lower social classes. But the
situation has changed. Now vocational education exists in industries such
as retail, tourism, information technology and cosmetics.
In fact, a lot of famous people studied in colleges before they rose to
the tops of their fields. Can you name any of these people? Do you know

Speaker 1
Higher Education shouldn't be free for all. Those who can afford it should go ahead and go. But those who can't afford it should get a job, save up some money and then study. Lots of people don't go to university. It is unacceptable to ask people to pay for students who will earn more when their university degree is completed and will then have better job prospects. As it is, too many students are going to university and coming out with rubbish degrees. Taxpayers' money will be wasted on these students.
Speaker 2
Education should be free for all. Educated people progress further in life and are more likely to help the country and create jobs. Education gives you a better understanding of things. People without degrees also do well, but, in my opinion, the number is less in comparison to degree holders since it takes longer to move up the ladder. I know it is not possible to do free education for all. Still, the country would be better off with people holding degrees and getting the appropriate training.
Speaker 3
I don't think higher education should be free, however, it should not be as expensive as it is. I think universities have had their time. With the advent of the internet, learning can be performed online for any variety of subjects and courses. Why would students need to sacrifice a whole three or fours years at college anymore? In fact, nowadays a lot of people get their degree and then don't use any of that knowledge in their actual jobs. Going to university was essentially a waste of time for them. My advice would be to do whatever gives you the best chance of getting a job you like, while getting as much work experience as you can.

...I'd like to say a few words about the project "Global Classroom" that I have been involved in. This is an interactive course which was initiated by East Carolina University in the USA and Saratov State University here in Russia. It unites participants from a number of English-speaking international universities via the internet and webcams*. The goal of the project is to create an open, personal exchange among the students of each country through a series of classroom discussions. Through the project, students are exposed to information on the countries' cultural backgrounds and traditions, family structures, the value of work and of life, and their hopes for the future. Most of the students are communications or international studies majors, but the project also appeals to education majors,or future English teachers. Each class is digitally recorded and simultaneously broadcasted through the internet to the respective partner university. In addition, each student is paired with a partner in the foreign university. Student partners are required to work together to complete papers and projects required by their professors as well as to conduct more in-depth discussions.

Ex. 55
In the United States, the approach varies from state to state. Most of the vocational courses are offered by community colleges. Historically, high schools have offered some vocational courses, such as home economics, typing, and auto repair, though schools have put more emphasis on academic subjects for all students because of educational reform standards.
Most colleges operate under a policy of "open admission". This means that anyone with a high school diploma may attend, regardless of prior academic status or college entrance exam scores.
The "open admission" policy results in a wide range of students attending college classes. Students range in age from teenagers to working adults who are taking night classes to complete a degree or gain additional skills in their field. There are also students with graduate degrees who enrol to become more employable or to pursue lifelong interests.
The first type of study is to get an associate's degree, in which a student earns the qualification after a two-year course. This degree coincides with jobs that require some level of college education but not a full four-year degree. The associate's degree programme is also for students who are planning to obtain a bachelor's degree at a four-year college. It allows them to complete the necessary "core" requirements before they enter the four-year college.
The second type of study provides certification in an area of training to become, for example, a computer repairperson, a medical technician, or a translator. Such certification allows for better job opportunities in many areas, as well as hiring preference or higher salary status when entering the workforce.
The largest and the most unified system of vocational education was created in Russia in the second half of the 20th century with the so-called Professional'no-tehnicheskoye uchilische and Tehnikum.
Vocational education is still an important part of the education system in Russia. A vocational qualification from Russia is generally recognised in the other states in Eastern Europe...
Назад Вперед

О сайте

Reshak.ru - сайт решебников по английскому языку. Здесь вы сможете найти решебники, переводы текстов, Java решебники. Практически весь материал, собранный на сайте - сделанный для людей! Все решебники выполнены качественно, в понятном интерфейсе, с приятной навигацией. Благодаря нам, вы сможете скачать гдз, решебник английского, улучшить ваши школьные оценки, повысить знания, получить намного больше свободного времени.
Главная задача сайта: помогать школьникам в решении домашнего задания. Кроме того, весь материал гдз английский совершенствуется, добавляются новые сборники решений, книги для учителя и учебники, решебники по изучению английского языка.

Информация

©reshak.ru По всем вопросам обращаться на электронную почту: admin@reshak.ru. При копировании материала ссылка на сайт обязательна.